Handelsbetingelser

 

Det skal være nemt og gennemskueligt at handle online, både når du handler til dig selv eller hvis du ønsker at sende en gave.
Hos Frellsen gør vi det nemt. Vi tilbyder fri fragt på ordrer over 399 kr., du kan betale med en lang række forskellige betalingskort el. med mobilepay.
Du kan også selv vælge om du vil have din bestilling leveret til døren eller til nærmeste pakkeboks eller posthus.
Her på siden kan du læse mere om vores handelsbetingelser.


 

Generelle oplysninger om I.M. Frellsen K/S

I.M. Frellsen K/S
CVR: 25340604
Industrivej 14
4000 Roskilde
Danmark

E-mail: kontakt@frellsen.dk
Telefonnummer: 46755300
 

Online betaling

Når du handler på frellsen.dk kan du anvende følgende betalingsmetoder:

• Mobilepay
• Dankort
• Visa/Dankort
• Visa
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling på frellsen.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra I.M. Frellsen K/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret. Der sendes ikke varer uden for Danmark.

Fragtpriser

Danmark: Gratis på ordrer over 399 kr.

Ved køb under 399 kr. er følgende fragtpriser gældende:

39 kr. ved hjemmelevering. 
29 kr. ved levering til pakkeshop

Vi sender alle vores pakker med GLS som distributionspartnere.

Leveringstid

Adresser i Danmark: 1–2 hverdage.
Bemærk: I forbindelse med bestilling af flødeboller kan der forekomme en længere leveringstid. I meget spidsbelastede perioder, ved akut sygdom i vores pakkeri, ved interne pakkehåndteringsproblemer hos GLS og lignende kan længere leveringstid forekomme.

*Ordrer modtaget i weekenden/helligdage eller hverdage efter kl. 11 afsendes efterfølgende hverdag.
**I yderkantsområder i forskellige dele af landet kan længere leveringstid forekomme.

Sættes der kryds ved at pakken må stilles ved hoveddøren, om muligt, gives der tilladelse til at pakken stilles uden kvittering. Det betyder at afsender tager fuldstændigt ansvar for forsendelsen og accepteres samtidig at risiko for varen overgår til køber når pakken stilles. Dette gælder både ved skader samt tyveri.

Track & Trace

GLS sender dig en track & trace mail og/el. SMS, når din pakke går fra vores lager.

Flødeboller - Bemærk kort holdbarhedsperiode

Vores flødeboller er altid friskproducerede og har en kort holdbarhedsperiode - dog minimum 5 dages holdbarhed, fra modtagelse.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Der er ikke returret på varer købt på frellsen.dk, da der udelukkende sælges fordærvelige fødevarer.

Reklamationer

Når du handler på frellsen.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelsen af varer til GLS.
Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10-18 grader.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendeles dato.
Du bedes i den forbindelse kontakte os på kontakt@frellsen.dk 

Klageadgang

Du har til enhver tid mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kontakt@frellsen.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse også indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Opdateret

Handelsbetingelserne er opdateret 19-05-2021